CaMaR : A Journey to be better muslims



Muktamar - day 2


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Memandangkan Akh Awang dari RPI belum tiba, Bro Feisal diminta menyampaikan tazkirah Subuh dengan tajuk Syukr kepada Allah. Setelah breakfast, Muktamar MISG-IMSA dibuka dengan pidato daripada Ameer Muktamar. Diteruskan dengan pidato daripada presiden MISG dan presiden IMSA. Seterusnya KBRI dari Indonesia membuka program secara rasminya.

Program seterusnya ialah lecture bertajuk Responsibility for the future of our ummah and home countries oleh Bro Feisal dan Dr Irwan. Dr Irwan pernah menetap selama 5 tahun di Malaysia. Setelah itu kami bersolat Jumaah di lokasi muktamar dengan Khutbah daripada Imah Sheikh Lamptey dari ADAMS.

Parallel session yang pertama bertajuk Role Model for Muslim in Quran and Hadeeth oleh Imam Lamptey dan Mencari metode dan model Pembinaan Diri yg Ideal oleh Dr Irwan Prayitno.

Parallel session II ialah presentasi Ilmiah oleh IMSA manakala To Be Closer to Quran menjadi topik diskusi bro Feisal. Setelah Solat Maghrib & Isha' serta tazkirah, MISG bertuah kerana menerima kunjungan Dr Zahratul dan Ustaz Zaki Husin dari MSD Washington. Sessi bersama mereka diserikan lagi dengan kehadiran Dr Azaidi yang merupakan researcher dari Malaysia yang sedang menetap di Atlanta. Beliau merupakan salah seorang daripada researcher yang menemukan virus Nipah dalam kekalutan penyakit JE di Malaysia suatu masa dahulu. Beliau memberikan pelbagai strategi menjadi pelajar Muslim yang berjaya lengkap disertakan dengan hadeeth dan ayatul Quran.

Sesi talkshow tidak dapat diteruskan pada malamnya kerana ustaz Haris masih lagi penat kerana baru sahaja tiba dari London.


0 Responses to “Muktamar - day 2”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Prayer Times



Ingat-Mengingat




Links


ATOM 0.3

Archives