CaMaR : A Journey to be better muslims




E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





From: echo pena
Date: Wed Dec 8, 2004 5:59 pm
Subject: muktamar misg-imsa : post #1




Assalamualaikum

Peluang berstatus muktamirin dan muktamirat MISG-IMSA hanya sekali datangnya dalam setahun. Inilah peluang buat semua Malaysian Muslim bertemu muka setelah mungkin sekian lama hanya berhubungan melalui telefon ataupun internet. Maka peluang sebegini tidak harus diabaikan.

Persoalan apakah itu 'muktamar' tidak harus menjadi perkara yang membebankan pemikiran sesiapa. Ia adalah tempat bertemu dan berkenalan dengan saudara sesama Muslim yang selama ini kita abaikan. Sedangkan kita adalah 'binaan' yang bermatlamat mengukuhkan antara satu sama lain.

Midwest Games diadakan untuk mengumpulkan pelajar-pelajar Malaysia di US. Aktiviti yang diadakan ialah sukan. Kerana itu yang hadir bukan semata-mata bersukan, tapi juga berjumpa rakan yang sudah lama tidak bersua.

Demikian pula Muktamar, diadakan bertujuan mengumpulkan semua pelajar Malaysia di US, dan aktiviti yang diadakan berbentuk talk. Namun perkara yang lebih penting, ialah Brotherhood & Sisterhood yang diharapkan buat semua peserta berasaskan ukhuwwah fillah.. fil-Islam.. bukan semata-mata fil-bola ataupun fil-basketball.

Maka adalah tidak adil sekiranya 2 perkara yang hampir sama tujuannya ini, kita nafikan salah satu daripadanya. Berkorban wang ringgit untuk Midwest Games, tapi tidak untuk Muktamar 2004. Sedangkan wang ke Midwest Games akan lebur, tapi wang ke Muktamar insyaAllah akan kembali kepada kita.. dengan izin Allah swt.

Yang baik dr keAgungan Allah, yg salah itu dr kelemahan saya..

echo_pena@yahoo.com


0 Responses to “”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Prayer Times



Ingat-Mengingat




Links


ATOM 0.3

Archives